E-ITSPEA 11: Arendus- ja ärimudelid

 

 

 

Tarkvara arenduse mudel

Analüüsiks võtsin väleda ehk agiilse tarkvara arenduse mudeli kuna see on tänapäeval väga „popp“ teema ning reaalselt see tähendab siis seda et üleliigselt bürokraatiat ei ole vaid põhirõhk on siiski töötaval rakendusel ning kliendiga pidevas suhtluses ja vahest ka kliendi kaasamine arendus protsessi. Agiilses arenduse olen tähele pannud et meeskond kes arendab ühte projekti saavad üldjoontes ka nö päriselus hästi läbi ja see ainult aitab kaasa kogu arendus protsessile

Päriselu näitest võin niipalju ehk öelda et kliendil oli vaja et meie poolt pakutud lahendusele lisada paar elementi juurde, kogu protsess võttis aega umbes 1 nädal millest siis 1 päev läks kliendiga kokkusaamise peale ja aru saada mida täpselt taheti, teine päev siis tiimi juht tegi jiras vastavad ülesanded ja tiimi koosolekul rääkis täpselt mis teha vaja on ning kogu tiim siis andis oma sisendi et kuidas on parem ja efektiivsem mingit x asja teha, 3-4 päev loodi vastavad funktsioonid ning ka testiti neid funktsioone kuna teistes projektides oli juba üsna analoogne funktsioon juba olemas siis testimine ja koodi kirjutamine läks ladusalt, 5. päeva siis oli kliendiga uuesti kokku saamine et koos uus lahendus üle testida ja vaadata kas kõik on OK ning sama päeva õhtul läks asi ka päriselt töösse, kuna kasutame kubernetese klastreid siis klient ei saanud arugi et rakendus oleks maas olnud. Aga kahjuks siiamaani on koodi dokumentatsioon korralikult jäänud tegemata kuna Arendaja1 tsitaat „Aga teises projektis on ju dokumentatsioon tehtud et miks topelt vaja teha“ saan sellest väitest küll täitsa aru aga sellegi poolest tegu ei ole 100% koopiaga ning 6 kuu pärast ei mäleta enam keegi et seal mingi selline asi eksisteerib.

 

 

Ärimudeli analüüs

Ärimudel mida analüüsiks võtsin on „freemium“  ja firma on canonical. Põhjus on lihtne, canonical tuli välja tootega nimega „Ubuntu pro“ ja see on üsna uus ja huvitav element mis alles selle aasta alguses tuli välja, see on freemium toode kuna tavalises ubuntu LTS versioonis on tegelikult kõik samad elemendid sees aga Pro versiooni toetatakse 10aastat seal hulgas on siis tava turvauuendused, 23000 tarkvarale toetus ja ka kubernetese ning LXD tugi,  kuna kasutan igapäevaselt tööasjus ubuntu servereid ja võin öelda et see on hea lahendus kuna kui sul on vaja hallata palju erinevaid virtuaale ja teenuseid mis on üles ehitatud kindla tarkava versioonidega siis on super kui ei pea iga 3-4 aasta tagant hakkama paanitsema et kas see unustusse vajunud projekt on ikka turvalises keskkonnas ja kas kõik turvaaugud on tarkvarades on lapitud. Kuna see kergendab veidi töökoormust siis on rohkem aega testida uusi ja paremaid lahendusi

 

Viited:

https://ubuntu.com/blog/ubuntu-pro-beta-release

 

 

Comments

Popular posts from this blog