E-ITSPEA 11: Arendus- ja ärimudelid
Tarkvara arenduse mudel
Analüüsiks võtsin väleda ehk
agiilse tarkvara arenduse mudeli kuna see on tänapäeval väga „popp“ teema ning
reaalselt see tähendab siis seda et üleliigselt bürokraatiat ei ole vaid põhirõhk
on siiski töötaval rakendusel ning kliendiga pidevas suhtluses ja vahest ka
kliendi kaasamine arendus protsessi. Agiilses arenduse olen tähele pannud et
meeskond kes arendab ühte projekti saavad üldjoontes ka nö päriselus hästi läbi
ja see ainult aitab kaasa kogu arendus protsessile
Päriselu näitest võin niipalju ehk
öelda et kliendil oli vaja et meie poolt pakutud lahendusele lisada paar
elementi juurde, kogu protsess võttis aega umbes 1 nädal millest siis 1 päev
läks kliendiga kokkusaamise peale ja aru saada mida täpselt taheti, teine päev
siis tiimi juht tegi jiras vastavad ülesanded ja tiimi koosolekul rääkis
täpselt mis teha vaja on ning kogu tiim siis andis oma sisendi et kuidas on
parem ja efektiivsem mingit x asja teha, 3-4 päev loodi vastavad funktsioonid ning
ka testiti neid funktsioone kuna teistes projektides oli juba üsna analoogne funktsioon
juba olemas siis testimine ja koodi kirjutamine läks ladusalt, 5. päeva siis
oli kliendiga uuesti kokku saamine et koos uus lahendus üle testida ja vaadata
kas kõik on OK ning sama päeva õhtul läks asi ka päriselt töösse, kuna kasutame
kubernetese klastreid siis klient ei saanud arugi et rakendus oleks maas olnud.
Aga kahjuks siiamaani on koodi dokumentatsioon korralikult jäänud tegemata kuna
Arendaja1 tsitaat „Aga teises projektis on ju dokumentatsioon tehtud et miks topelt
vaja teha“ saan sellest väitest küll täitsa aru aga sellegi poolest tegu ei ole
100% koopiaga ning 6 kuu pärast ei mäleta enam keegi et seal mingi selline asi
eksisteerib.
Ärimudeli analüüs
Ärimudel mida analüüsiks võtsin
on „freemium“ ja firma on canonical.
Põhjus on lihtne, canonical tuli välja tootega nimega „Ubuntu pro“ ja see on
üsna uus ja huvitav element mis alles selle aasta alguses tuli välja, see on
freemium toode kuna tavalises ubuntu LTS versioonis on tegelikult kõik samad
elemendid sees aga Pro versiooni toetatakse 10aastat seal hulgas on siis tava
turvauuendused, 23000 tarkvarale toetus ja ka kubernetese ning LXD tugi,
kuna kasutan igapäevaselt tööasjus
ubuntu servereid ja võin öelda et see on hea lahendus kuna kui sul on vaja
hallata palju erinevaid virtuaale ja teenuseid mis on üles ehitatud kindla
tarkava versioonidega siis on super kui ei pea iga 3-4 aasta tagant hakkama
paanitsema et kas see unustusse vajunud projekt on ikka turvalises keskkonnas ja
kas kõik turvaaugud on tarkvarades on lapitud. Kuna see kergendab veidi töökoormust
siis on rohkem aega testida uusi ja paremaid lahendusi
Viited:
https://ubuntu.com/blog/ubuntu-pro-beta-release
Comments
Post a Comment